עוגת שוקולד יפה וטעימה - מתכון זה זכה ל-5 כוכביםמתכון זה זכה ל-5 כוכביםמתכון זה זכה ל-5 כוכביםמתכון זה זכה ל-5 כוכביםמתכון זה זכה ל-5 כוכבים
כמות:  12  מנות.        כשרות:  כשר חלבי.        קושי:  פשוט וקל.        זמן הכנה:  20 דקות.
מצרכים: אופן הכנה:
200 גרם ביסקויטים גרוס במג´ימיקס
200 גרם שוקולד מריר
200 מ"ל שמנת מתוקה (כאמור אפשר להשתמש ב-15%)
00 מ"ל חלב
2 ביצים
תוספת אופציונלית לגיוון לפי הטעם: ליקר תפוזים/שוקולד (כ-3 כפות), תמצית וניל אמיתית, קינמון, קליפת תפוז מגוררת.

למלית שוקולד חמה:
100 גרם שוקולד מריר
50 מ"ל שמנת 


תמונת המתכון:

לחץ להגדלה

עוגת שוקולד חמה (הכמות מתאימה ל-12 עוגות קטנות שנאפות בתבנית מאפינס מס´ 4)

1. מכינים את המלית: שוברים לקוביות את השוקולד וממיסים במיקורגל כדקה. כשהשוקולד הופך למשחתי, מוסיפים לו את השמנת ומערבבים את שמתקבל מרקם אחיד. משאירים לקירור בטמפ´ החדר.

2.מכינים את תערובת העוגה: לתוך סיר קטן שוברים את השוקולד, שופכים את החלב והשמנת ומחממים עד שהשוקולד נמס והתערובת אחידה. מורידים מהאש. מוסיפים את הביצים תוך כדי טריפה קלה. מוסיפים את פירורי הביסקויטיפ ומערבבים. בשלב הזה להוסיף גם את התוספות לגיוון – ליקר, קינמון, וניל וכו´. מכסים בניילון ומאחסנים במקרר כחצי שעה.

3.מחממים את התנור לחום גבוה (180-200 מעלות). משמנים היטב את תבניות המאפינס (אין דבר יותר מתסכל מעוגות שנדבקות לתבנית ומתפרקות).

4. ממלאים את התבניות בעיסת העוגה עד למחצית גובהן (כף). שמים במרכז כל מנה כפית מן המלית. אחרי שרואים שיש מספיק מלית לכל העוגות, מכסים כל מנה בעיסה שנשארה.

5.אופים כעשר דקות, או עד שהעוגות יציבות. מחדירים קיסם עץ ובודקים אם הוא יוצא יבש או שמטלטלים את התבנית ורואים אם העוגות עוד רוטטות.

6. אוכלים חם וטרי! ניתן להגיש בתוספת גלידה, קצפת או רוטב וניל. את העוגות שנשארו אפשר לאחסן במקרר ולחמם במיקרוגל 40 שניות בחום בינוני.  
מתכון זה נשלח לאתר ע"י ohad בתאריך 30/06/2008 13:31:37.


כניסה לאתר המתכונים