עוגת גלידה ביתית - מתכון זה זכה ל-5 כוכביםמתכון זה זכה ל-5 כוכביםמתכון זה זכה ל-5 כוכביםמתכון זה זכה ל-5 כוכביםמתכון זה זכה ל-5 כוכבים
כמות:  1  מנות.        כשרות:  כשר חלבי.        קושי:  בינוני.        זמן הכנה:  90 דקות.
מצרכים: אופן הכנה:
1 חבילה של ביסקוויטים פתי בר. (500 גרם - ורצוי מאיכות טובה)
100 גרם חמאה
2 מכלים של "פריגת לימון" קפוא
2 שפופרות חלב משומר
500 מ"ל שמנת מתוקה
קורט קינמון

תבנית 26 קפיצית 
1. מרסקים את הביסקויטים לפירורים במעבד מזון. אם אין, מכניסים את הביסקויטים לשקית נילון גדולה, ואת השקית –לתוך שקית נוספת. קושרים את פי השקית, וחובטים בה עם מערוך או פטיש שניצלים.

2. ממיסים את החמאה במחבת גדולה וכבדה על אש קטנה. כאשר החמאה מומסת, מוסיפים את הביסקוויטים המפוררים, מערבבים, מדליקים שוב אש קטנה, מערבבים בכף עץ ומוסיפים קורט קינמון. זה מוכן כשהביסקוויטים מפיצים ניחוח במטבח, בערך 3 דקות. יותר מזה, והעסק נשרף. מורידים מהכיריים.

3. בינתיים, בקערה, מקציפים שתי את השמנת המתוקה לקצף יציב ומוצק. מאשפזים את הקערה בפריזר.

4. בקערה קטנה, מערבבים יחד פריגתים ושפופרות חלב שנלחצו עד תום.

5. בעדינות, כף אחר כף, מעבירים את תערובת הפריגת והחלב המשומר לתוך הקצפת ומערבבים במרית לאט לאט. מאשפזים שוב בפריזר לדקות אחדות.

6. בודקים ביד את חום אבקת הביסקוויטים והחמאה: אם לא נכווים, נוטלים תבנית 26 קפיצית, משמנים במעט חמאה ומרפדים אותה יפה-יפה בשכבה דקה של הביסקוויטים בחמאה. מהדקים היטב, וככה מקבלים בצק ביסקוויטים עילאי. את השאריות אפשר להקפיא ולהשתמש בהן שוב.

7. מגירים את תוכן קערת הפריגת-משומר-קצפת לתבנית, מיישרים יפה במרית, מכסים בניילון נצמד ומאחסנים בפריזר לפחות שמונה שעות ולכל היותר יממה. מעבר לזה, ותקבלו גלידי קרח קרושים ומעצבנים. 
מתכון זה נשלח לאתר ע"י sattla בתאריך 29/11/2005.


כניסה לאתר המתכונים